15 důležitých pravidel, která bychom se měli naučit nazpaměť

„Osmdesát až devadesát procent toho, čeho se bojíte, se ve skutečnosti nikdy nestane“.

1. Pravidlo 80/20 (Paretovo pravidlo).

Osmdesát procent důsledků pochází z dvaceti procent příčin. Tvrdí to pravidlo stanovené Vilfredem Paretem (1848-1923). Osmdesát procent veškerých vašich příjmů vám přináší pouhých dvacet procent vaší činnosti. Mnohé z toho, co děláte, není až natolik důležité, jak se domníváte.

2. Parkinsonův zákon.

„Práce se rozrůstá tak, aby vyplnila dobu, která je k dispozici pro její vykonání“ – Cyril Northcote Parkinson. To, co potřebujete, můžete udělat daleko rychleji, než se domníváte. Čím více času si na úkol dáváte, tím více ho vynaložíte.

3. Skupinová operace.

Dobrým způsobem, jak jednotvárné a nudné úkoly vyplnit rychle, je dělat je všechny jeden po druhém.

4. Nejprve dávejte a potom dostávejte. Právě v tomto pořadí, nikoli naopak. Časem dostanete více, nežli jste dali.

5. Předcházejte události. Nebrzděte. Nejenom, že vás to zbaví netrpělivého očekávání, ale přinese vám to uspokojení. Dá vám to pocit, že máte moc nad svým životem, že ho řídíte.

6. Chyby a nezdary jsou dobrá věc. Umožňují vám získat neocenitelnou zkušenost, dozvědět se mnoho zajímavého a stát se úspěšnými, protože úspěch se v životě nezřídka dostavuje právě jen v tom případě, když člověk nepodlehne nezdarům a chybám. Úspěch navštěvuje jenom ty, kdo vytrvají.

7. Nebuďte na sebe moc přísní. Přílišná přísnost jen vytváří další a nepotřebnou vnitřní bolest a zbavuje vás drahocenného času.

8. Navazujte snadno kontakty. Ke každému setkání už předem přistupujte tak, jako kdybyste měli potkat ty nejlepší přátele. Začněte jednání právě s tímto naladěním. Je to stokrát lepší než zbytečná tréma a nervozita.

9. Využívejte zvláštností retikulárního aktivačního systému jako své přednosti. Tento soustřeďující systém – RAS – se nachází v mozku. Abyste ho mohli skutečně efektivně využít, musíte se doopravdy soustředit na to, co si přejete a neustále na to zaměřovat pozornost – například za pomoci kousku papíru, na který si to napíšete. Kupříkladu z tohoto článku si můžete vypsat „ Nejprve dávejte“ nebo „Navazujte snadno kontakty“.

10. Váš přístup mění realitu.

Pesimismus se často dokáže skrývat za maskou realismu. Je tomu tak proto, že váš retikulární aktivační systém RAS je naladěn na vnímání negativity, kterou chcete vidět. Očekáváte ji. A právě proto „máte pokaždé pravdu“. Je ovšem fakt, že v podobných situacích by nejspíš bylo lépe pravdu nemít. Pokud se pokusíte zásadním způsobem změnit svůj přístup místo toho, že byste nad tou možností jenom uvažovali, budete příjemně překvapeni.

11. Vděčnost je jednoduchý způsob, jak se cítit šťastní.

Kdyby mi někdo řekl, že pocit vděčnosti zakoušený třeba jen jednu nebo dvě minuty je vynikající způsob, jak změnit mizernou náladu v dobrou, okamžitě bych se pustila do tvrdého nácviku vděčnosti. Je to také pozoruhodný prostředek podpory pozitivního vztahu k okolní skutečnosti a soustředění na ty správné cíle. A navíc – můžete tak dělat šťastnými i jiné. Což zase posílí váš pocit štěstí. Emoce jsou nakažlivé.

12. Nesrovnávejte se s jinými. Když se srovnáváte s jinými lidmi, dovolujete tím vnějšímu světu, aby rozhodoval o tom, jak vnímáte sami sebe. Zaděláváte si tím minimálně na změny nálad. Daleko produktivnější srovnávání je srovnávání se sebou samým. Abyste viděli, jak moc jste postoupili vpřed, jakých cílů se vám podařilo dosáhnout a jak jste přerostli sami sebe. Možná vám to nezní kdovíjak přítažlivě, ale konec konců vám to zaručí vnitřní klid, upevní sílu vůle a naplní vás to kladnými emocemi.

13. Osmdesát až devadesát procent toho, čeho se bojíte, se ve skutečnosti nikdy nestane. Jsou to jen strašidla, existující pouze ve vaší hlavě. A pokud už snad k něčemu dojde, není to většinou ani zdaleka tak strašlivé, jak jste se obávali. Strachy a úzkosti jsou v drtivé většině případů pustou ztrátou času, který byste mohli věnovat něčemu daleko užitečnějšímu. Nebo aspoň zábavnějšímu.

14. Neberte všechno příliš vážně. Na to, co dneska vypadá jako nějaký obrovitánský problém, si možná za tři roky ani nevzpomenete. Budete-li sami sebe, své myšlenky a svoje emoce brát příliš vážně, přinese vám to jenom zbytečné trápení. Jakže se to říká? „Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří“. Takže zachovejte klid a trochu se uvolněte. A vaše nálada se přímo zázračně změní.

15. Všechno si zapisujte. Pouštějte se do složitých věcí. Sami se podivíte, jak úžasný jste člověk.

KONFERENCE - ŽIVOT V HARMONII SE SEBOU
25.05.2019 PRAHA 

Jak naslouchat svému tělu i duši, porozumět svým skutečným přáním, objevit svůj potenciál, zbavit se strachu a krok za krokem vytvářet život svých snů. Vstupenky ZDE

=========
Odpuštění je hygienou duše
Smysl života. Šest důvodů příchodu duše na svět.
Facebook AstroPlus.cz