Jak změnit negativitu v sílu?

zmenit-negativitu-v-silu

Zázračné proměny

Každý čas od času pociťuje hněv, strach, zklamání, únavu nebo napětí. Avšak ne každý ví, jak je změnit v sílu, klid, sebejistotu a lásku. Staří mudrci věděli, že emoce, i když třeba negativní, v sobě nese velikou energii. Pokud se tuto energii naučíme ovládat, budeme ji moci využít ve prospěch svůj a svých blízkých. Jak toho dosáhnout? Nabízíme několik malých lekcí „mentálního aikida“.

Recepty

Jak se ve spánku nabít kladnou energií.

Než ulehnete ke spaní, postavte se uprostřed místnosti a na dvě minuty v maximální možné míře napněte všechny svaly těla. Potom je na dvě minuty maximálně uvolněte. Opakujte dvakrát až třikrát, těsně před tím, než ulehnete. Dokonalý hluboký spánek a ranní svěžest jsou zaručeny!

Jak změnit negativní myšlenky v pozitivní

Za prvé, alespoň třikrát až pětkrát denně si představujte sebe sama, jak vyzařujete energii a očekáváte něco krásného.

Za druhé, každý večer před usnutím si představujte sebe sama, jak se vznášíte v oblacích, lehouncí jako peříčko. Představujte si, že vás drží Božská síla, zavinuje vás svou energií a hýčká jako malé dítě.


Za třetí, pamatujte, že negativní myšlenky přitahují neštěstí a nemoci, zatímco myšlenky pozitivní k sobě táhnou radost, zdraví a úspěchy. Štěstí je stavem duše, není závislé na vnějších okolnostech. Myslete tedy méně na špatné věci. Jste-li šťastni, vynasnažte se setrvat v tomto stavu co možná nejdéle a v těžkých chvílích si na něj vzpomenout. Během několika týdnů zjistíte, že vaše myšlenky se celkově změnily v pozitivním slova smyslu.

Jak proměnit strach v lásku.

Posaďte se zpříma, nejlépe v pozici lotosového květu nebo do tureckého sedu. Ruce položte před sebe dlaněmi nahoru a překřižte je. Levá ruka leží nahoře. Palce se dotýkají. Zavřete oči a uvolněte tělo. Dýchejte pouze ústy. Poseďte tak, aniž byste cokoli dělali nebo na něco mysleli, alespoň 40 minut. Myšlenky ať přicházejí a odcházejí, proplouvají mimo, rozplývají se. Toto cvičení je účinné, pokud ho provádíte denně alespoň po tři týdny. Měli byste se v té době snažit nabírat samé nové příjemné dojmy, poznávat nové kladné pocity a vést aktivní způsob života.

Jak vychrlit hněv

Jestliže vás zavalil hněv nebo silné podráždění, musíte se těchto pocitů rozhodně zbavit a nenechávat si je v duši. Musíte je doslova vychrlit, přičemž je žádoucí, aby to nebylo na toho, kdo vám je způsobil. Zavřete se v místnosti, počkejte, až zlost a vztek dosáhnou vrcholu. Pak zvedněte ruku – jedno kterou – napněte ji, zlehka se zakloňte a nataženou paží ze vší síly udeřte do gauče, polštáře nebo smotané pokrývky. Pohyb musí zahrnout celé vaše tělo, od špiček nohou po prsty na rukou. Zasazujte údery do té doby, dokud vás neopustí všechna nahromaděná zlost. Můžete přitom křičet, plakat, dupat, nadávat – a to i velmi hrubě. Bude-li to málo, rozbijte nepotřebný kus nádobí nebo na cucky roztrhejte staré prostěradlo. Hlavní je dělat to s citem. Svůj hněv si užívejte! Prociťte, jak ve vás kypí, bublá a postupně odchází. Tato metoda je zcela seriózní, doporučují ji psychologové, zaměření na somatické projevy psychických traumat.

Jak se zbavit únavy a napětí.

Posaďte se na podlahu nebo na židli s pevným sedadlem v tiché místnosti. Zaujměte buď pozici lotosového květu nebo turecký sed. Důležitá jsou napřímená záda. Ruce volně položte na kolena. Zavřete oči.

Zhluboka se nadechněte. Vnímejte, jak proud vzduchu proudí do nosohltanu a mění se tam v jakousi řídnoucí substanci, jak tato substance proniká do vašich roztahujících se plic a dále řídne. Zmocňuje vás pocit vnitřního prostoru a lehkosti. Na tváři máte úsměv. Plynule vydechněte a otevřete oči. Všimněte si, jak jasnou máte hlavu a jak plný světla je svět kolem vás! Udělali jste první krok k odstranění únavy a napětí.


Znovu zavřete oči a soustřeďte se na své tělo, prociťte je od špiček prstů u nohou až po temeno hlavy. Sledujte pozorně, v jakých místech cítíte napětí a stahy svalů. Pomalu se postupně těchto míst dotýkejte rukou, jemně je pohlaďte a řekněte: „Uvolni se!“Po několika minutách vaše tělo zvláční a budete cítit ospalost. V tu chvíli se soustřeďte na dýchání: zklidněte je, uveďte do souladu s uvolněným tělem a tento soulad prociťte naplno! Cvičení provádějte denně po dobu 20 minut.

Jak překonat bolest včetně bolesti duševní.

Pokud pocítíte bolest, neshánějte se hned po tabletkách, antidepresivech nebo sklence alkoholu. Zkuste se s bolestí vypořádat sami. Nejprve si najděte tiché místo, kde vás nikdo nebude rušit. Pohodlně se usaďte nebo se položte na záda. Soustřeďte se na bolest. Kde je její epicentrum? V hlavě, v srdci, v žaludku, v duši… Soustřeďte se na bolest tak silně, abyste cítili její materiálnost, její tělesnost, hmotnost. Pokuste se ji zhustit, zesílit, stlačit ji na maximum, až bude mít rozměr špendlíkové hlavičky. V tom místě bude bolest ostrá a řezavá. Pokud se ještě chvíli dokážete na toto místo koncentrovat, bolest zmizí.

=========
Síla může snadno uniknout. Má k tomu 10 cest.
Posilování energie. 14 způsobů.

Related posts: